Pronghorn garanti

5 års garanti på rammer. 1 år på komponenter. 
Alle cykelrammer købt hos Pronghorn er omfattet af 5 års garanti mod fabrikationsfejl gældende fra leveringdatoen. Her kan du læse mere om, hvad vi dækker, og også, hvad vi desværre ikke kan dække.

Hvad dækker vores garanti?

Her kan du læse mere om, hvad vi dækker og hvad vi ikke dækker.

FOLD TEKST UD [↓]

Hvad dækker Pronghorn garanti?

Vi har 5 års garanti på fabrikationsfejl på rammer.

Vi har 1 års garanti på komponenter.

Dvs. at vi dækker fejl og mangler, der kan tilbageføres til en produktionsfejl ved rammen og eller komponenten.

Vores garanti på rammer gælder kun for første ejer og gælder kun ved normalt brug.

Vi dækker derfor blandt andet ikke fejl og mangler, der er opstået på baggrund af følgende:

  • Styrt
  • Påkørsel
  • Slidtage
  • Uhensigtsmæssig behandling før, under og efter kørsel
  • Brug af cykel uden for den respektive cykeltypes anvendelsesområde
  • Transportskader
  • Manglende service af lejer (KUN MTB Fully)

Vi anbefaler, at man tegner en kaskoforsikring, der kan beskytte mod udgifter ved uheld.

Vi dækker derfor blandt andet ikke følgende sliddele som fx.

  • Dæk
  • Kæder
  • Pulleyhjul
  • Kabler
  • Bremseklodser
  • Lejer
  • Slanger

Bemærk at garanti for visse dele - som fx Ceramicspeed - kræver en registrering:

OBS! Registrering af Ceramicspeed-produkter

For at opnå garanti er det nødvendig som køber selv direkte at registrere alle produkter, der er leveret med Ceramicspeed Upgrades monteret.

Læs mere og registrer dit produkt her:

https://www.ceramicspeed.com/en/cycling/support/warranty-program/register-your-product

Hvordan dækker vores garanti?

Vores garanti kan træde i kraft på flere måder:

FOLD TEKST UD [↓]
  1. Fejlen kan repareres: Udbedring af fejlen ved fx en reparation af rammen eller udskiftning af komponenter.
  2. Fejlen kan ikke repareres: Udskiftning af fx ramme eller komponent med 100% ny og tilsvarende.
  3. Fejlen kan ikke repareres, men ny komponent er udgået eller i restordre: Afslag i pris eller opgradering af erstatningskomponent med - eller uden - beregning

 

Sådan anmelder du en garantisag

Sådan skal du gøre:

FOLD TEKST UD [↓]
  1. Skriv til os via vores mail info@pronghorn.dk og vedhæft fotos af din skade eller reklamation.
  2. Vi evaluerer dit materiale og vurderer, hvad næste skridt er.
  3. Ofte vil vi bede dig om at indlevere eller fremsende din cykel eller dele til vores Factory Showrooms.
  4. Når vi har besigtiget din reklamation afgør vi sagen og fortæller dig om næste skridt.

 

Shop cykler direkte

KONTAKT OS FOR HJÆLP ELLER KØB

Genveje til Pronghorn


Når du tilmelder dig accepterer du vores vilkår og betingelser, som du kan læse her